We zijn vrijdag met de bus naar Saraland gegaan. Het was heel erg leuk! Hier komen we zeker en vast nog eens terug.
We zijn vrijdag met de bus naar Saraland gegaan. Het was heel erg leuk! Hier komen we zeker en vast nog eens terug.
Dit zijn nog enkele foto’s van carnaval op Mater Dei en van de uitstap Rollebolle in het sportcentrum.
Soms komt een andere juf spelletjes met de kleuters spelen. Al spelend leren we natuurlijk bij. Hier zie je foto’s waar juf Viviane met heel veel rekentaal, de kinderen leert seriën : dit is een heel belangrijk doel voor onze kleuters van de 2de kleuterklas. Ook thuis mogen jullie hiermee oefenen.
Na de koude van de sneeuw, komt natuurlijk thema ziek zijn 🙂 We hadden in de poppenkamer een echte doktershoek, we hebben medicijnen gemaakt en we hebben geleerd wat “evenveel” wilt zeggen.
In januari kregen we sneeuw. Daar hebben we in de klas goed op ingespeeld. De kleuters mochten fijn buiten spelen, om naderhand lekker op te warmen in de klas. Thema sneeuwman van de methode krullenbol passeerde de revue en we deden nog enkele leuke activiteiten.
De herfst is inmiddels voorbij. Maar deze schattige foto’s van onze klas willen we toch graag met jullie delen. Hier zie je de kleuters hard aan het werk in de groene klas. We hebben het boek ‘rupsje nooit genoeg’ uitgewerkt, we zijn naar de markt geweest en hebben lekker fruit gegeten. Maar het verhaal navertellen, vonden de kleuters nog het allerleukste om te doen.
Welkom in onze groene klas! In september hebben we de klas ontdekt met allerlei nieuw speelgoed. Ook hebben we de regels en afspraken leren kennen en natuurlijk … nieuwe vrienden gemaakt.
We zijn naar het station gestapt, we hebben boekjes uitgeleend in de bibliotheek, patronen gemaakt, schrijfmotorische vaardigheden geoefend (4/5 jarigen) … en de kers op de taart was de fietsactiviteit op school.
Het is een kleine moeite om samen met de klas naar de speeltuin te wandelen in de buurt! En kijk hoe fijn we het hebben.
Na de zon, hebben we de regenboog aangeleerd, dit voor de 4/5 jarigen.