De kleuters kregen de kans om samen met juf Viviane concreet materiaal te ordenen van klein naar groot.
De kleuters kregen de kans om samen met juf Viviane concreet materiaal te ordenen van klein naar groot.
Kerstmis is ieder jaar opnieuw weer een gezellige tijd! De kleuters versierden samen de kerstboom en genoten van de mooie lichtjes en de gezellige sfeer in de klas. In de adventsperiode keken we samen uit naar de geboorte van kindje Jezus. De tafel werd mooi gedekt en we genoten van een gezellig kerstfeestje samen met onze vriendjes. We gingen ook op exploratietocht en ontdekten lichtjes overal!
Wij wensen jullie Kerstdagen vol warmte, licht en gezelligheid. En een jaar van geluk en goede gezondheid, met véél tijd om te genieten van de mooie dingen in het leven. Het is jullie met ons hart gegeven. PRETTIGE KERSTDAGEN en een GELUKKIG NIEUWJAAR! Vanwege juf Sandra en haar kleutertjes.
De kleuters mochten samen met juf Leen de grote stoomboot versieren. Wat beleefden ze hier véél plezier aan!
We werkten in onze klas rond het thema “Sinterklaas”. De kleuters kregen o.a. de kans om zich te verkleden als Sint en Piet, om over de daken te stappen, om tekeningen in te schilderen met waterverf, om Sinterklaasliedjes te beluisteren en mee te zingen, om gezelschapsspelletjes te spelen, om met de handpoppen van Sint, Piet en het paard te spelen. Ze knutselden mooie pietenmutsen en zetten deze op hun hoofd om naar een prachtige show van Sinterklaas en zijn circuspieten te gaan kijken in de grote sporthal. We kregen lekkers en nieuw speelgoed voor in ons klasje. Dankjewel lieve Sinterklaas en Pieten! Tot volgend jaar….
De grootouders mochten een namiddagje komen meespelen in onze klas. De kleuters en grootouders genoten ervan!
De tante van Hidaya kwam een verhaaltje voorlezen aan de oudste kleuters van onze klas.
De kleuters mochten bij Halloween verkleed naar school komen!
We werkten in onze klas rond het prentenboek: ” Rupsje Nooitgenoeg”. Bij dit verhaal kwamen véél tijdsbegrippen aan bod en het tellen werd ook verder ingeoefend. Het verhaal werd op verschillende manieren herhaald verteld en de kleuters kregen zelf de kans om het verhaal met concreet materiaal na te spelen. Er werden ook grote groepswerken gemaakt van afbeeldingen uit het verhaal.