Op 3 februari stappen er weer nieuwe kleuters voor de eerste keer naar hun klasje. Samen met papa en/of mama mogen ze volgende week maandag 27 , dinsdag 28 of woensdag 30-01 al eens komen kennismaken. Tussen 9 en 10 in de voormiddag kunnen ze dan al even meespelen. Let op , op donderdag zijn alle kleuters op schoolreis en vrijdag is er een vrije dag!
Categorie: Uncategorized
Nog tot en met 20 februari is er elke vrijdag soep te verkrijgen in de eetzaal! Dank je wel aan de lieve ouders die helpen met bedienen, super!
kriebelbeestjes
Even herinneren, het is weer luizencontroletijd! Denken jullie er thuis ook wekelijks aan? Op school controleren we willekeurig enkele hoofdjes per klas na elke vakantie. Maar voor blijvend succes is samenwerken natuurlijk super belangrijk!
Prettige vakantie
Mater Dei wenst iedereen fijne vakantie, een mooie kerst en een heel goed begin van 2020 !
nieuwe instappertjes
Na de kerstvakantie zijn er weer nieuwe vriendjes bij onze jongste kleuters. Zij mogen met papa of mama volgende week maandag, dinsdag ,woensdag of donderdag even een bezoekje brengen aan hun klasje. Ze zijn welkom tussen 9 en 10 om kennis te maken en al even mee te spelen. Spannend!
Thema Sinterklaas en Zwarte Piet
5A in het Sinthuis
Ook de kinderen van 5A brachten een bezoekje aan het Sinthuis. Wat vonden ze het leuk om hun eigen tekeningen terug te zien!
Fotozoektocht met de oudste kleuters van Juf Silvia/Juf Kristien en Juf Viviane
De oudste kleuters van Juf Silvia/Juf Kristien en Juf Viviane deden samen een fotozoektocht in de omgeving van de school. Aan de hand van foto’s, met details van gebouwen en huizen, gingen ze op zoek naar het juiste gebouw. Onze speurneuzen deden het heel goed en vonden bijna alles terug.
Bibliotheekbezoek
De klas van Juf Viviane bracht een bezoek aan de bibliotheek. We gingen er op zoek naar ‘de leesmicroben’. Ook luisterden we er naar enkele leuke verhalen die werden voorgelezen en kregen we de kans om zelf boekjes in te kijken.
Wie? Wat? Waar?
Tijd voor wat drama in klas 4B. Na een opwarming met uitbeelden kregen de leerlingen in groepjes een personage, een plek en een actie toegewezen. Aan hen om hier een leuk verhaaltje rond te verzinnen en er een toneeltje van te maken. Wat hebben ze ijverig gewerkt! Volgende week tonen ze het resultaat aan de klas.